Hei!
På tide med andre utfordringer enn vanskelig fysikk ikke halvparten av oss forstår. Derfor vil jeg få presentere noe som kan komme til å bli en fast post på programmet. Nemlig 'Magisk Utfordring'.
For de som kjenner til spillet Magic: the Gathering burde det være en smal sak å forstå hva dette derier seg om. For de som ikke aner hva det er;
beklager. Da må dere lese reglene først, om dere er orker.
Ukens oppgave er som følger:
Du spiller mot stortingspresident Carl I. Hagen. Han spiller med en blå/hvit/svart-kontrolldeck, mens du har en litt mer pågående svart/blå-deck. Det var lenge jevnt, men nå ser det ut som om Carl I. skal vinne. På sin tur spilte Hagen en velberegnet
Balance, som er et eldgammelt triks. Du måtte ofre de fleste dyrene dine, alle kortene på hånden og sitter igjen med ett stakkarslig land i spill. Du tok nettopp 4 skade fra Carl I. Hagens enchantments, og om du ikke finner på noe lurt så kommer du til å tape i din neste upkeep. Det er i begynnelsen av din draw step og du har innsett at det er kun ett kort (trodde jeg, men det er faktisk to) i decket ditt som kan redde deg og la deg ta rotta på Carl I. Hagen. Hvilket kort må du trekke? (For øvrig: Festering Wound har én counter).
For de som ikke vet hva alle kortene gjør, her følger en forklaring av noen av de viktigere kortene:
Curse Artifact: At the beginning of the upkeep of enchanted artifact’s controller, Curse Artifact deals 2 damage to that player unless he or she sacrifices that artifact.
Demonic Torment: Enchanted creature can’t attack.
Prevent all combat damage that would be dealt by enchanted creature.
Feedback: At the beginning of the upkeep of enchanted enchantment’s controller, Feedback deals 1 damage to that player.
Festering Wound: At the beginning of your upkeep, you may put an infection counter on Festering Wound.
At the beginning of the upkeep of enchanted creature’s controller, Festering Wound deals X damage to that player, where X is the number of infection counters on Festering Wound.
Mind Whip: At the beginning of the upkeep of enchanted creature’s controller, that player may pay 3 Mana. If he or she doesn’t, Mind Whip deals 2 damage to that player and you tap that creature.
Necromancer's Magemark: Creatures you control that are enchanted get +1/+1.
If a creature you control that’s enchanted would be put into a graveyard, return it to its owner’s hand instead.
Svaret ditt kan du sende til meg på
e-post.
Lykke til!
Comments